شرکت Rejuvenate Bio، مجوز تجاری سازی ژن درمانی را برای معالجه بیماری های وابسته به سن در سگ ها اخذ کرد

6 فوریه 2020- شرکت Rejuvenate Bio، مجوز تجاری سازی یک فن آوری ژن درمانی را که در انستیتوی Wyss برای درمان بیماری های متعدد مرتبط با سن در سگ ها ابداع شده است، اخذ کرد. این مجوز می تواند راه را برای درمانهای مشابهی برای انسان در آینده باز کند.

این شرکت یک مطالعه آزمایشی را راه اندازی کرده است که توانایی این درمان را برای متوقف کردن بیماری دریچه میترال در نژادی از سگها به نام کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، که اکثریت آنها تا هشت سالگی به دلیل این بیماری می میرند، آزمایش می کند. محققان امیدوارند که پس از اثبات اثربخشی آن، این نوع درمان را به همه نژادهای سگ گسترش دهند.

این درمان بر اساس مطالعات قبلی ابداع گردید که در آنها از ژن درمانی ترکیبی به طور موثری برای درمان چاقی، دیابت نوعII ، نارسایی قلبی و نارسایی کلیوی در موش ها استفاده شد.

مدیر عامل این شرکت Daniel Oliver، گفت: ما بسیار هیجان زده ایم که کار ژن درمانی خود را که بر روی موش ها با نتایج مثبتی خاتمه یافته بود، بر روی سگ ها آزمایش کنیم، جایی که گزینه های درمانی برای مقابله با بیماری های مرتبط با سن وجود ندارد.این آزمایشات امید به ابداع چنین درمانهایی را برای بیماریهای انسانی مرتبط با پیری افزایش می دهند.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20200206/Rejuvenate-Bio-secures-license-to-commercialize-gene-therapy-for-treating-age-related-diseases-in-dogs.aspx